Annonce:

Alle ved, at det er sundt at bevæge sig og dyrke motion, men ikke alle kan finde tiden til det. Hvis du gerne vil begynde at bevæge dig mere, behøver du ikke nødvendigvis at sætte en hel masse tid af til at dyrke motion hver uge. Hvis du lever en travl hverdag, kan du i stedet lave lidt om på dine rutiner, så du automatisk får bevæget dig mere.

Hvis du lider af åreknuder eller en anden sygdom, der forårsager smerter i din krop, er det en rigtig god idé at få det tjekket. Det er nemlig virkelig demotiverende at bevæge sig, hvis du går rundt og har ondt.

Vælg cyklen fremfor bilen

Hvis du har en bil, bliver det meget hurtigt en vane at hoppe ind i den lige meget, hvor du skal hen. Du kan meget nemt få mere bevægelse ind i din hverdag, hvis du vælger din cykel fremfor din bil. Hvis du f.eks. bare skal ned til købmanden, er der ingen undskyldning for ikke at hoppe på cyklen. Du tager garanteret tit bilen på tidspunkter, hvor det slet ikke er nødvendigt.

Gå en tur med din familie

Hvis du skal have lyst til at bevæge dig mere, skal det gerne være sjovt eller hyggeligt. Derfor kan du f.eks. gøre det til en ny vane at gå ture med din familie. Det kan være alt fra en lille gåtur efter aftensmaden til en længere gåtur lørdag eftermiddag. Det giver samtidig en rigtig god samvittighed og følelse, når I kommer hjem fra sådan en tur. Du føler måske ikke, at der er den store tid til den slags gåture, men i virkeligheden handler det bare om at prioritere sin tid. Det kræver blot, at I ser 30 minutters mindre fjernsyn om aftenen.

Tilføj en kommentar

Your email address will not be published.