Udendørs aktiviteter kan noget helt særligt. Dette gælder både, når man er aktiv, men selv bare det at komme ud i dagslyset kan gøre underværker for dit velvære. Således forebygger du med den rette mængde dagslys mange sundhedsmæssige problemer, og skaber større grader af overskud og gåpåmod i dit liv.

Bliv endelig ved med at prioritere de lyse dagtimer

At få sol og lys er godt for vores velbefindende. Det er med til at skabe bedre søvnregulering og kan samtidigt være en væsentlig faktor i at opretholde et sundt og velfungerende mentalt liv. Sørg for eksempel for at blive ved med at prioritere at se dagslyset i et vis interval hver dag. Det er nemlig den slags små tiltag, der i sidste ende kan være med til at gøre en stor forskel.

Der findes mange forskellige måder at udnytte de gode tider i dagslys. Benyt dig for eksempel af muligheden for korte gåture, eller sørg for at spise din frokost udenfor. Hvad end du finder på, kan det betale sig på både kort og lang sigt.

Også indenfor kan du gøre en indsats for at få den rette mængde lys

Er du bange for at få for lidt lys, kan du også gøre en indsats, når du er indenfor. Det kan for eksempel være ved at sørge for at lukke lyset ind ad dine vinduer så vidt det er muligt. Alternativt, hvis forholdene kun tillader begrænsede mængder naturligt sollys, kan du prøve dig frem med en dagslyslampe eller måske med LED pærer. Her finder du for eksempel er oversigt over nogle af de billigste LED pærer på markedet.

En billig LED pære kommer du langt med, og billige LED pære er faktisk ofte lige så gode som andre typer kunstigt belysning. Undersøg med fordel dine muligheder for at få installeret godt lysindfald med billige LED pærer i dit hjem.