En travl hverdag efterlader ofte ikke megen tid til fysisk aktivitet. Hvis du arbejder fuldtid eller er studerende på et fuldtidsstudie, så ved du nok, hvad vi mener. Du har altid travlt med noget, og det gør, at du ofte mangler tid til vigtige ting som at få rørt dig nok. 

Men her kan du faktisk hente eller spare en masse tid, hvis du planlægger din tid korrekt. Når du skal fra A til B, så sørg for at transportere dig selv på en måde, der kræver, at du er fysisk aktiv. Eksempelvis ved at gå eller ved at cykle. På den måde vil du få motion, når du bevæger dig mellem dine gøremål.

Du vil hurtigt mærke forskellen, når du begynder at få regelmæssig motion og frisk luft. Det giver dig mere overskud og energi i hverdagen, og fysisk aktivitet er generelt vigtig for din sundhed. Derfor kan du med fordel undlade at tage bilen men i stedet hoppe på cyklen, når du skal fra A til B. 

Cykl og tag trapperne – ikke samtidig

Det er ikke kun på vej til dit arbejde eller dit studie, at du har mulighed for at røre dig. Du kan også se, om der ikke er mulighed for lidt ekstra motion, når du er på din arbejds- eller studieplads. 

Hvis du skal op på en øvre etage, så tag trapperne i stedet for at hoppe ind i elevatoren. Det vil gavne dig meget, da du her let får pulsen op, og du får brugt din muskler på en anden måde, end når du går lige ud. 

På samme måde kan du også lægge din cykelrute efter et mere kuperet terræn. Med bakker får du let pulsen op, og så bliver din transportmotion endnu mere givende. 

Læs mere om, hvordan du får det optimale ud af din studietid her.